ورزش و تغذیه در بهبود تناسب اندام

در این وبلاگ مطالب در مورد تغدیه در تناسب اندام ،سلامت و چربی سوزی بیان می شود

ورزش و تغذیه در بهبود تناسب اندام

در این وبلاگ مطالب در مورد تغدیه در تناسب اندام ،سلامت و چربی سوزی بیان می شود

در این وبلاگ مطالبی در مورد تغذیه در تناسب اندام، تغذیه صحیح در سلامت ، تغذیه در چربی سوزی،تغذیه در کالری سوزی و روشهای صحیح در برطرف کردن عیوب اندام بیان می شود

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

لاغری موضعی

لاغری موضعی 

یکی از راه هایی که برای کمتر کردن چاقی بدن می توانید به کار ببرید ، کمتر کردن میزان کالری های دریافتی به مروز زمان است. پس برای اینکه چربی بدنتان را کاهش بدهید و چاق به نظر نرسید، هم باید کالری کمتری نسبت به نیاز بدن دریافت کنید و هم کالری‌ها را با کمک فعالیت‌های بدنی خاص مانند ورزش‌های استقامتی و قدرتی بسوزانید. وقتی که این روند محدودیت‌ساز پیشروی می‌کند، ذخیره‌سازی چربی در بدن نیز کمتر می‌شود.


تاثیر سونا یا اتاق بخار بر لاغری موضعی

برخی به اشتباه تصور می کنند که سونا یا اتاق بخار باعث سوزاندن چربی بدن می شود و در نتیجه چاقی بدن را کمتر می کند. باید بگوییم که اینگونه نیست و این تصور غلطی است. دلیلش هم این است که سونا یا اتاق بخار، آب بدن را مصرف می‌کنند، نه چربی بدن را. هنگامی که از اتاق بخار یا سونا بیرون می‌آیید و کمی نوشیدنی مصرف می‌کنید، وزنتان دوباره به حالت قبلی بازمی‌گردد. البته این بازگشت وزن بعد از سونا یا اتاق بخار مشروط به مصرف آب است.


 انواع چربی های موجود در بدن
چربی‌های بدن به دو گروه مجزا تقسیم می‌شوند ، چربی‌ ضروری و چربی ذخیره. چربی ضروری برای همه عملکردهای روزانه بدن لازم است و به آن، «چربی سالم» می‌گویند. این نوع چربی‌ها، ۳ درصد از وزن بدن مردان را تشکیل می‌دهند، درحالی که در بدن زنان به ۱۲ درصد از وزنشان می‌رسد. با این‌حال، چربی ذخیره در قسمت‌های خاصی از بدن و زیر پوست جمع می‌شود. نکته مهمی که باید درباره چربی ذخیره بدانید، این است که این چربی‌ها ذاتا قابل‌استفاده و سوزاندن هستند، همراه با افزایش وزن بیشتر می‌شوند و همزمان با کاهش وزن نیز کاهش پیدا می‌کنند.

چربی های سوزانده شده ی بدن کجا می رود ؟
هنگامی که چربی ها بدون ایجاد احساس گرسنگی سوزانده می شود ، در واقع چربی بصورت داخلی توسط بدن جذب می شود. در واقع این چربی‌ها به‌عنوان منبع انرژی حین فعالیت‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته در صورتی که ورزش‌های قدرتی را به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید، می‌توانید کنار کاهش بافت چربی، بافت عضلانی‌تان را افزایش دهید.

چربی بدن زنان بیشتر است یا مردان ؟
عمدتا بدن زنان دارای چربی بیشتری نسبت به مردان است اما چرا ؟ دلیل این امر چیست ؟ این تفاوت عمدتا به‌علت تولید بیشتر چربی‌های ضروری در بدن زنان است که حدود ۱۲ درصد از کل وزن بدن آنها را تشکیل می‌دهد. قسمت‌های خاصی از بدن زنان ذاتا حاوی چربی بیشتری است و همین ویژگی، چربی بدن زنان را نسبت به مردان افزایش می‌دهد. دلیل بیشتر بودن بافت چربی در بدن خانم‌ها، هم حفظ تعادل و ترشح هورمون‌های زنانه در بدنشان و هم ژنتیک بافتی بدن آنهاست.

تاثیر ورزش بر لاغری موضعی

یکی از سوالات و شاید معضلات بسیاری از افراد، مخصوصا خانم‌ها، این است که آیا می‌توان با کمک ورزش یا رژیم‌های غذایی خاص، از شر چاقی‌های موضعی خلاص شد یا نه؟ پاسخ ما منفی است. به طور کلی و از نظر علمی، هیچ ورزش، وسیله ورزشی یا رژیم غذایی خاصی وجود ندارد که بتواند تنها چربی و چاقی یک قسمت مخصوص از بدن شما را برطرف کند. به همین دلیل ، ما همواره برای هر نوع کاهش وزنی، انجام دادن ورزش‌های هوازی مانند دویدن، شنا، پیاده‌روی، طناب‌زدن یا دوچرخه‌سواری به مدت حداقل ۳۰ دقیقه و ۴ روز در هفته را توصیه می‌کنیم. ورزش‌های هوازی می‌توانند با هزینه کردن چربی‌های بدن به‌عنوان سوخت، بر کاهش کلی وزن بدن تاثیر بگذارند و با کم کردن چربی از تمام قسمت‌های بدن، به مرور زمان باعث رفع چاقی‌های موضعی هم بشوند. این در حالی است که معمولا ورزش‌های موضعی و متمرکز با افزایش قوام و حجم عضلات همراه هستند. این افزایش حجم و قوام هم با کوتاه کردن عضلات برای رفع شلی و بیرون‌زدگی آنها همراه خواهد بود. به همین دلیل شاید چنین ورزش‌هایی بتوانند بر کاهش سایز اثر بگذارند، اما تاثیری در کاهش چربی‌ها نخواهند داشت. برخی از تولید‌کنندگان دستگاه‌های خاص مانند دستگاه‌های ویبره هم ادعای کاهش چاقی و چربی‌های موضعی را دارند که این قبیل ادعاها هم از نظر علمی مورد تایید نیستند. تنها راه کاهش وزن کنار داشتن برنامه غذایی مناسب، داشتن برنامه ورزشی سیستماتیک و منظم است.
برای مطالعه مقالات ورزشی به وبلاگ استرانگ ماسل مراجعه نمائید.


  • ۹۷/۰۷/۲۵
  • آرش عطشانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.