وقت آن رسیده که دمبل ها، وزنه ها و دستگاه های بدنسازی را کنار بگذارید و تمرینات جدید که صد در صد برای آمادگی و تناسب اندام مفید هستند را امتحان کنید، این تمرینات تکنیک‌های تمرینی ورزش TRX هستند که امروز مخاطبان زیادی دارد. ورزش TRX مخفف کلمات total-body resistance exercise به معنی تمرینات مقاومتی کل بدن است که توسط یک افسر نیروی دریایی آمریکا ابداع شده است. این نوع تکنیک، تمرینات مختلف را توسط دو منبع همیشه در دسترس یعنی جاذبه و وزن بدن به چالشی برای کل بدن تبدیل می کند.

تمام چیزی که نیاز دارید تسمه یا باندهای غیر کشی تمرینی هستند که باید به یک نقطه مطمئن (مانند میله بارفیکس، چارچوب درب یا دستگاه های بدنسازی) وصل شوند و با توجه به نوع تمرین با دست یا پا برای گرفتن تسمه از آن استفاده کنید. به طور معمول قسمتی از بدن از تسمه آویزان می شود یا بر تسمه تکیه داده می شود تا مقاومت و ثبات لازم انجام حرکت را به وجود آورد.


فواید ورزش trx

  • افزایش قدرت بدنی
  • افزایش انعطاف پذیری
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی
  • کاهش آسیب دیدگی
  • افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن
  • فرم دهی مناسب به عضلات
  • افزایش استقامت و تعادل عضلانی

عوارض ورزش trx

برخی کارشناسان در مورد کش‌های تی آر ایکس نظر خوبی ندارند و می‌گویند احتمال دارد این کش‌ها به بدن آسیب وارد کنند به ویژه برای افرادی با سابقه‌ی آسیب‌های مفصلی و یا افراد با قدرت بدنی ضعیف. یک موسسه‌ی تحقیقاتی ورزشی در آمریکا می‌گوید افرادی که دارای قدرت بدنی بالایی نیستند و سابقه‌ی ورزش کردن هم ندارند بهتر است برای شروع از سایر ورزش‌های سبک شروع کنند و زمانی‌که به یک استحکام و تعادل و قدرت بدنی مناسب دست یافتند به تی آر ایکس بروند.

این نوع تمرینات تعادل ورزشکار را به چالش کشیده که هیچ راهی بجز حفظ تعادل ندارد، به این معنی که تمریناتتی آر ایکس سمت های میانی بدن، پشت، شانه ها و لگن را برای کنترل بدن در حین تمرینات درگیر می کند. از این بهتر می شود؟ از آنجایی که این تسمه قابل حمل و جابجایی هستند می توانید هر جایی و هر زمانی هر نوع تمرینی که دوست دارید، انجام دهید. 

برای مطالعه مقالات ورزشی به وبلاگ استرانگ ماسل مراجعه نمائید.